lördag 15 februari 2014

Ett skolbesök jag kommer att minnas


På Alla hjärtans dag hade jag den stora förmånen att tillsammans med vår läs-och skrivutvecklare Ann Löwbeer besöka en skola på Åland. Vi visste redan innan att det på denna skola arbetar en fantastisk skolbibliotikarie vid namn Elspeth men jag hade aldrig kunnat föreställa mig det som väntade när jag klev in genom dörrarna. En underbar upplevelse för mig som tycker att Läsning är det bästa och viktigaste vi har att arbeta med i skolan. Här kan ni ta del av besöket genom denna lilla film.



  I anslutning till besöket höll jag även en föreläsning på några timmar kring hur man kan undervisa i läsförståelsestrategier. Jag möttes även här av intresserade och positiva pedagoger. Jag är övertygad om att "Läsfixarna" kommer att flytta in på denna skola inom en snar framtid, om de inte redan har gjort det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar